اخبار

پردازنده‌های نسل دهمی ۱۰ نانومتری آیس لیک اینتل معرفی شدند

پس از گذشت چهار سال از عرضه‌ی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری اسکای‌لیک، اینتل امروز بالاخره پردازنده‌های نسل دهمی آیس لیک (Ice Lake) را با معماری ۱۰ نانومتری معرفی کرد.

ادامه...

فروش هارد درایو کامپیوترهای شخصی در سال جاری نصف می‌شود!

با افزایش تمایل شرکت‌ها و کاربران به درایو‌های SSD، فروش هارد درایو در بازار کامپیوتر با افت شدیدی مواجه می‌شود...

ادامه...

مشخصات تراشه‌های نسل نهمی سری H اینتل

مشخصات بیشتری از تراشه‌های نسل نهمی سری H اینتل فاش شد.

ادامه...

کارت گرافیکی ۱۵۰ دلاری GTX 1650 انویدیا

کارت گرافیکی ۱۵۰ دلاری GTX 1650 انویدیا پا به بازار سخت‌افزار گذاشت.

ادامه...

محبوبترین شغلهای تکنولوژی در سال 2019 کدامند ؟

محبوبترین شغلهای تکنولوژی در سال 2019 کدامند ؟ این پرسشی است که بسیاری از جویندگان شغلهای تکنولوژی مرتبا از خود می‌پرسند. البته به جز اینکه بهترین شهرها برای کار تکنولوژی کجاست؟

ادامه...

منظور از .GitHub Inc چیست؟

GitHub(به فارسی: گیت‌هاب ) یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌های برنامه نویسان در سراسر دنیا بوده که از سیستم سورس کنترل گیت استفاده می‌کند.

ادامه...

سرور مجازی بهتر است یا هاست؟

زمانی که آماده راه‌اندازی وب سایت خود هستید، خرید هاست مهم‌ترین مرحله است. اما قبلا از خرید هاست یا سرور مجازی، باید به این نتیجه برسیم که کدام نوع سرویس مناسب سایت شماست.

ادامه...

تفاوت بین مودم، روتر، اکسس پوینت و سوییچ به زبان ساده

وصل‌شدن به دنیای نامتناهی اینترنت، امری بسیار ساده به‌نظر می‌رسد. در چند ثانیه وای‌فای دستگاه را روشن و آن را به مودم وصل و در گوگل جست‌و‌جو می‌کنید و تمام. شما هم‌اکنون به اینترنت متصل هستید. اصطلاحات مهمی که دراین‌میان مطرح می‌شوند، مودم، روتر، اکسس‌پوینت و سوییچ هستند که تفاوت‌های بین آن‌ها، شمار زیادی از کاربران را سردرگم می‌کند. ما را همراهی کنید تا درادامه، به‌ زبان ساده تفاوت‌های موجود در بین این تجهیزات را برایتان شرح دهیم.

ادامه...

معرفی نسل نهم پردازنده های اینتل

نسل نهم از پردازنده‌های اینتل مبتنی بر پلتفرم کافی‌لیک توسعه یافته است؛ به‌طوری که این پردازنده‌ها از تغییرات بنیادی ریز معماری بی‌بهره هستند. برای درک بهتر نسل‌های گذشته‌ی پردازنده‌های اینتل بهتر است بدانید که پردازنده‌های کافی‌لیک نیز نسخه‌ای به‌روز شده از پردازنده‌های کبی لیک بوده و پردازنده‌های کبی لیک نسخه‌ی تغییر یافته‌ی اسکای‌لیک هستند.

ادامه...